Saturday, April 20, 2013

Sayıklanmak


beni yol kenarında bulsaydın
her ülkeye bulaştım
eteklerimdeki dikenleri tek tek çıkarsaydın
alnımda bir yara var,
içimde benden yaşça büyük acılar
ellerinle onarsaydın

parmak uçları zamanın

telaşlar, aldanışlar
çantamda kullanılmamış bir rimel
ortasından ikiye ayrılmış bir banknot var
ojeli parmak uçlarının
pek duygusal izler bıraktığı bir vesikalık...

kapitalism yetiştiriyorum bahçelerimde,

her yeni alışveriş torbasında
yeni bir hayat satın alıyorum
içim onsekizlik bir kokona
yoksa bende sevmiyorum
olamayacağım insanlara bürünmeyi
onlar gibi görünmeyi...
buruşuk dudaklarımda pembe bir rujla!

bana yakışmıyor konuşmak

sanki kelimeler eğreti duruyor
omuzumda bir ağrı nefes aldırmıyor
derin nefes aldırmıyor,
derin de düşündürmüyor

seni yazdığım not defterimi

bir boşlukta unuttum
bir takvim yaprağı vardı içinde
doğmamış çocuklarıma isimler bulduğum
benim olmayan çocuklara...
bir lokma da umut
la tahzen innallahe meana!

hep başka dilde sövmek istedim

kendi dilim çok ayıptı
kendi dilim bizim kızdı
düğününde türkü söylediğim
başka diller yabancı damat...
rezil mi edeydim onu ellerin yanında?

çok hasta içim

beni yol kenarında terkedilmiş
bulsaydın ben kralıyım mazlumlar krallığının
seni ömür boyu ağırlardım
beni ellerinle onarsaydın
eteklerimden dikenleri tek tek çıkarsaydın!

içimde bir madalyon var

merhamet beni nerde rastlasa tanır!

No comments:

Post a Comment