Thursday, April 4, 2013

Romantizm aski oldurmek icin kapitalizmin kiraladigi bir seri katil midir? Nezaket nedir peki? Ah o Nezaket!

Bu meseleye bi egilmek gerek, Iyi ne demek? Iyi insan kime denir? Mevlananin oduguna inandigim, inandirildigim alakali bir  hikaye yok mu? Bakalim, evet, varmis... Hani ogrencileriyle yururken bir kac kopek yavrusunun birbirleriyle oynadiklarini goruyorlar da ogrencileri Mevlana ks donup: efendim baksaniza ne de guzel anlasiyorlar, diyorlar . Mevlana ks de bakiyor ve: "aralarina bir parca et atmayi deneyin." diyor. Simdi mealen boyleydi bu hikaye lutfen ana konudan uzaklasip hayir mevlana aslinda :"aralarina bir parca kemik atmayi deneyin" diyor olucakti diye bolmeyin konuyu...Bu tip insanlardan herkesin etrafinda bir tane varsa benim etrafim bayram sekeri dagitiyormusumcasina doludur efendiler... Evet etrafimda boyle sirf "ben de biliyorum ki bunu" demek adina anlattigin hikayeyi ana fikrinden kopartip, burusturup firlatip,  baska yere ceken, ve duzeltme yapiyorum adina, kendini vitrinlemeye calisan...neyse...Eger oyle bir insansaniz ve bu yaziyi okuyorsaniz bir bakin bakalim ben dunyanin obur ucunda miyim?
Cocukken daha guzeldi, en azindan birseyi kiliflara sokmadan pat diye soyluyorduk birbirimize, "bunu bende biliyorum, ne hava tasliyosun ki" diyebiliyorduk, ayni dusunceyi "nezaket" dedigimiz o ici desilesi maskeye burundurmeden... (Simdi "nezaket" ne alaka bu niye sinirlendiki diyosun dimi? Sinirlenirim efendim, romantizim nasil aski oldurmek icin capitalizm tarafindan kiralanmis bir seri katilse, nezakette aynen oyle, yalan soylemek, kalp kirmak, ve insanlari dovmekten beter etmek adina uydurulmus gicikimsi tiksincimsi bir olaydir, ben boksor olaydim da bu nezaket dedikleri benim kum torbam olaydi, nasil daha iyi ozetledi nefretimi dimi?) cok uzun parantez oldu, mola!
Ya ben nereye geldim boyle, biz az once iyi nedir diye konusuyoduk, burasi neresi? Neyse simdi madem cok astim konuyu, ben baska bir zaman konusayim iyiyi, iste kaderi de buymus iyinin zaman asimina ugramak...Aslinda "iyi" tipki benim yaptigim gibi etrafindan dolanilan, gercekten anlasilmaya calisilmayan, uzerine yillarca konusulmus, bir meyve, kuruyunca daha lezzetli oluyor, ama olgunlasmadan tuketiyoruz...

Nezaket hakkinda da daha soyleyeceklerim bitmedi, ona ne kizginim ben bi bilseniz!


No comments:

Post a Comment