Tuesday, June 12, 2012

Seytanin ayrintida gizlendigini biliyor muydunuz?

            Insanlarin ilkokul anilari vardir...Omuzlarindaki verem asisi izleri, su siseleri, beslenme cantalari, ip atlamalari, top oynamalari, aglamalari, gulmeleri, sinifin ilk gunleri, karne gunleri ve daha niceleri... Ben biraz farkli basladim hayata oylede gidiyorum sanirim... Ilk okulu kendimden iki yas buyuk insanlarla, liseyi kendimden uc yas kucuk insanlarla okudum... Ortaokula gitmedim disardan okudum, feci agir medrese gecmisim var ciss dokunamiyorum gecmise... On yasinda basladigim yurt hayatimin hala devam ediyor olmasi     goturdugu kadar getirdi demek isterdim ama ateslendigim gecelerde sayikladigim gibi "hayir! hayir! ben yapmadim". Ben gormedim, bilmiyorum, ben birsey soylemedim...Hayati yapmamam gereken seyler uzerinden ifade etmeyi nereden ogrendim? Kim ogretti? Necip Fazilin genclige hitabesinde bahsettigi "kim var dendiginde sagina soluna bakmadan fert fert ben diyebilen bir genclik" mesela... Kim o gencler? Nerdeler? Yildizlar otesi tesbih cekmek ama namazda arka saf hizasinda olmak ne demek? Babam boyle pasta yapmayi nerden ogrendi? Sorulacak soru cok ama cevaplar cok karmasik...Sordugum sorunun cevabini duymak istedigimden emin de degilim...
              Neden insanlar kendilerini cok iyi pazarliyorlar? Bir cocuk ayranim eksi dememeyi nereden ogrendi? Asrin yeni hastaligi ozguven yitikligi mi? Kimligi neden uzaga koyup ihtiyacimiz oldugunda boyu uzun birisini ariyoruz? Kimligi ne uzerinden ifade ediyoruz? Aynada calistigimiz pozlari vermeyi nasil ogrendik? 
             Askerler bana sormustu. "Burda ne ogreniyorsunuz kucuk?" "Biz elisi yapmayi ogreniyoruz" demistim...Hani yalan soylemek gunahti? Ne tur yalanlari ne tur yerlerde soylemeliydik?...Pirincin icine Arapca kitaplari, mercimegin icine Ornek Sahsiyetlerin anlatildigi fotokopileri saklayalim, belki kurtuluruz kapatmazlar Kursu ha? Kapattilar, hemde ne bicim kapattilar, ne degisti? Simdi hersey serbest, hangi yalani nerde nasil soyleyecegiz onu bilemiyoruz.. Egitimle ogretimin arasindaki fark, sanatin insanin ustune yakisani giymesi, ufak ayrintilarda hayati yitirmemiz... Seytanin ayrintilarda gizli olmasi, ulan bi bulursam seni...


Küçələrə su səpmişəm,
Yar gələndə toz olmasın.
Elə gəlsin, elə getsin,
Aramızda söz olmasın

Biri sokaklara su serpsin, belki de ben gelirim...


No comments:

Post a Comment