Wednesday, June 20, 2012

Icimdeki Deniz Tasti, kotu haber yalniz beni bogmayacak, iyi haber olmekligin yasamakliktan kolay oldugu bir zamandayiz...

Filmler hakkinda konusmak bana hep ayip gelmistir, biraz boyle seyredince, hakkinda birkac birsey okuyunca konusuyorum ama o konusan beni pek begenmiyorum, Gorgo'da begenmiyor, yani begenmezdi...Bilmis insanlari biz ailecek sevmeyiz ama kimseyi kiramadigimizdan merhabayi da eksik etmeyiz. Bazi insanlar bildikleri seylerden aldiklari guc ile Himencilik oynuyorlar, golgelerin gucu adina kiliclarini cikarip insanlari aptal gorerek ve dahi gostererek aliyorlar, satiyorlar, tartiyorlar. Uzuldugum konu su bir sekilde yaptigimiz otekilestirmeye geliyor ve bu apacik seytanliktir...Evet evet yanlis duymadik, buyrun ask ile birdahi, seytan olma ilk otekilestirmeyle baslamistir, "O topraktan, ben atesten"... Yani eger okuyabiliyorsan, dusunebiliyorsan, ilgili baglantilari kurabiliyorsan, Allah sana bir beyin yarattigi ve onu saga sola carpmadan bu gunlere getirebildigin icindir...Beyninde ki bir sivi hafif azalsin, yahut cogalsin ben gorurum seni mesela... (Mesleki bilgi verdim, affiniza siginiyorum). Veyahut bir takim insanlar, bir takim seyleri senin onemli buldugun seyler kadar onemli bulmuyor olabilirler, ahlaktan ayirmasin Allah, hukuk kismi kolay... Bu kadar safsatayi simdi bir film hakkinda konusacagim icin yaptim...
Filmin adi "Icimdeki Deniz" fazla bilgi icin Hz.Google yardimci olabilir, belki de seyrettiniz benim oyle kallavi iddialarim yok dunyanin en iyi filmi diyemem, ama fena bir film degil, sahsi kanaatim...Ben bu filmi bes kere falan izlemisimdir, elli kere izledigim filmlerde olmustur, film izlemeyi seviyorum ama beynim gorsel bir copluge donsun istemiyorum, herseyi izleyerek ogrenmeyi tercih eden kimselerden olmak istemiyorum, birsey ogreneceksem gozlerim bir kitabin satirlarina degsin istiyorum. Yok ya o kitabi okumam filmi ciksin izlerim yada ben o kitabin filmini izledim diye bir cumle sarfettigim gun issiz adaya dusup terlik ve Imam-i Gazalinin ihyasini alip buralardan usulca elvedalastigim gun olur beni cok ozlersiniz. Osmanlica bir eser okurken bilmedigim kelime icin interneti kullanirken bile ici ciz eden bir insanim, bilmedigim bir kelimeyi sozlukten aramak, sozluk sayfalarini karistirmak baska bir emektir, bir tusa basinca dunya ayagima geldiginde, hersey bir tik kadar yakin oldugunda, bir urperti, bir bunalti, bir serzenis, bir med cezir, artik neyse iste...Hersey bu kadar kolay olunca aldigin bilginin degeri de Hz.Google efendinin alimligi kadar oluyor. Nerelere geldik. Yazdigim seyi silme huyum olmadigindan boyle sacmalayinca yada lafi uzatinca geri donemiyorum nerde kaldigimi unutuyor ama yazmaya devam ediyorum... (I am jumping all over the place, could you bare with me please, bak please cektim, la havle...) Filmde kalmistik, bu filmde guzel bir konu isleniyor, yani konu uzucu ama guzel isleniyor ve basroldeki adama zaafim var olabilir... Gamzeli ve kivircik sacli insanlara, kelebek disli, carpik disli insanlara, grip oldugunda burnundan konusan insanlara, bu ozelliklerin hepsi bir insanda bulunsa ona, cok fena zaafim oldugu ve olacagi gibi. Iyi oynuyor neyi oynasa, gercek hayatta uzak durulmasi gereken bir kisi oldugunu dusunuyorum... Gercekten mi oyle dusunuyor yoksa onuyor mu? Ugras dur anlamak icin... Filmde islenen konu bu aralar tartisilan, yani bi aralar cok tartisilan, hep aralar tartisilacak gibi gorunen konu, Kurtaj, kadinlari sokaga doken "evlenmem, bebek yaparim dogurmam, bedenime dokunma" seklinde pankart pankart sehri sacmasapanliga boyatan mesele. Iste konu tam burada yasamak bir hak midir zorunluluk mu? diye bir yerlere geliyor ki, sanat sanat icin mi toplum icin mi yoksa para icin mi gibi yumurta mi tavuktan tavuk mu yumurtadan, lay lay lom ve lay. Yasama hak degildir, zorunluluktur, bedenim benim degildir emanettir...Belki bebek pankart acsa dese "bedenime dokunma" bende benimkine dokunmayayim, benimki de kendininkine dokunmasin uzayip gitse...---"hayat bayram olsa, insanlar el ele tutussa" bi muzik sesi geldi sizde duydunuz mu?...---Ona o hakki sen vermiyorsun ki, sen alasin tatlim, sekerim, (kadinlarla boyle konusmaniz gerek) balim, hepimize bu zorunlulugu Allah veriyor. Iste filimde ayni konuya hristiyan camiasinin nasil baktigi, kisinin kendisinin nasil baktigi isleniyor. Adam sakat kaliyor, cok felc oluyor, uf oluyor heryeri, kayaliklardan denize birakiyor kendini cunki, en birakilmamasi gereken bir zamanda...Sonra da kendini oldurmek istiyor, devlet hayir diyor, yakinlari hayir diyor, film bu adamin savasini anlatiyor...Ya tabi simdi gundeme iliskin bir konu icine girmek bana gore degil, tartisma ortamlarinda terbiyeyi dusurdugumzden, kullanmadigimizdan, tovbeli gibi davrandigimizdan kimseyle tartismiyorum...Yani bazen tartisiyorum tamam ama tartismamaya calisiyorum. Erkekler ozellikle neyi tartistiklarini unutup birbirlerinin hicbirseyden haberi olmayan bayan akrabalarina ultimatom gondermeye basliyorlar sonra amactan u donusu yapiliyor, olmuyor. Demem o ki film pek fena degil, eski de bir film ama izlemek icin gec degil, anlasildigi uzre konusu isitilip isitilip tartisilabilir. Bir cumle var o iyi iste o guzel "Eger birilerine bagimliysan, kacamiyorsan gulumseyerek aglamayi ogreniyorsun" iyi evet. Baska guzel cumleler de var icinde elbette.... Izlemezseniz de caniniz sagolsun, benim ulkemde yapamadiklariniz icin sorumlu tutulmazsiniz...En son zindana attigim bir mazlumun sozu "o filmi izlemediysen bana film izliyorum deme". Oldu o gecenlerde, gomduk, rahat edin, gelin, gezin, eglenin, gun dertlerinizi unutma gunudur, mazlumlar kralligina hos buldunuz umarim...

No comments:

Post a Comment