Saturday, June 23, 2012

Pardon, bu depresyon size mi ait?

Burda, bu bombos odada gibi olan guzel yerde aslinda okudugum bolumun inceliklerini anlatmak istemiyorum...Ben simdi okusam ne olacak? Herkes psikolog zaten, herkes ingilizce biliyor, tefsir biliyor, bina kolonundan anliyor, bi de herkes sair... Durum boyle olunca bende boyle ne okuyorsun? diye soruldugunda pat diye Psikoloji okuyorum diyemiyorum...Icime sokup orda yasatmak ve hatta sevgime bogmak istedigim bir kisim insan turunun yorumu yok mu beni cok turlu olduruyor..."Aa sen psikilojisini okuyosun, bizimki bi ergen triplerinde psikologu cok bozuk, siz konusuyomussunuz iyi geliyomus!" ben hemen yardimci olayim demek istiyorum ama simdi bu ornekden yola cikip "ergen" olma, gozukme!, kendini ergen olmak zorunda hissetme gibi bir meselelere girersem bu blog bir uzar bir uzar parmaklarinizi yersiniz...Yani psikoloji ilminin boyle bir bahtsizligi var. Ingilizce lisanin bahtsizligi gibi...Herkes dogarken ogrenmis oluyor, hic ugrasmaya gerek yok, "gud morning clas",  "Hav ar yu?" "Fayn Tenks end yu?" "Sit Davn" budur, daha ne olsundur, ne kadar bilinsindir, biz bosuna dirsek curutmusuzdur, iki lisan bir bucuk insan, bir lisan yarim bucuk insandir..."Ya bilmiyorum", "benim yorumum yok", "ben o konuda pek bisey bilmem", "aa oylemiymis daha once duymamistim" lugatimizden cikali cok oldu ben uzuluyorum da o bakimdan...Bir sey hakkinda da bir sey bilmeyelim efendim, herkesler her seyleri bilmesin, iki seyleri ve uc seyleri bilmesinler, ya da gercekten bilsindirler, yerin kulagi vardirlar...Neyse yada herkesler bilsin yorum yapsin konussun, hersey oldugu gibi kalsin...Ben konuyu depresyona baglamak istiyorum...Simdi depresyon nedir? diye elbette sormayacagim, hepimiz herseyi bildigimize gore direk konuya dalacagim, bu siralar herkese depresyon tehsisi koyalim, koyuyorum, koyacaklar. Gencinden, yaslisina, zencisinden, beyazina herkesler depresyonda. Direksyonda depresyonda, tuvalette depresyonda, bilgisayar depresyonda, sag, sol yukari ve assagida depresyonda...Pardon, bu depresyon size mi ait?...O, evet tesekkurler... Bu benim yasadigim ufff acayip uzak ulke zaten depresyon haplariyla meshur ama bilgisayar ekranindan takip ettigim guzel ulkeme ne olmus ya hu? 12 ila 19 yas arasi ergen grubunu gecelim kimseyi sabaha kadar burda tutmak istemem, 20 ila 30-35 yas arasi kusaga gel, yanas abi daha var, tamam tamam dur, buraya parkedelim. Depresyon insanin ustune yakisani giymesidir, mutsuzluga yelken acmasi, hersey hakkinda karamsar dusunmesi ve davranmasi egilimidir. Herkes mutsuz, herkes uykusuz ve huzursuz...Mealen depresyon cagimizda sukursuzlugun bunalimina ve buhranina koydugumuz isimdir...Ben, sen, o biz, siz ve onlar sukursuzdur, dolayisi ile mutsuzdur..Mutluluk nedir? Saka yapiyorum o konuya hic girmeyecegim... Hic sukreden, cok sukretmeyen, elimizdekinin kiymetini bilmeyen ilkini elde ettikten sonra ikincisine uzanan, sacma ve de sapan bir hale burunmuslermisiz... Yapmamamiz gereken seyler sorumluluklarin ayagina dolanmis, huzunler girla sonra...Bu 20 ila 35 yas arasi depresiflerin sabah esnemelri konusunu daha detayli ele alacagim...Su an bana ayrilan surenin sonuna geldim, lutfen daha sonra tekrar deneyiniz...Zaten mazlumlar kralligindan cikis yok, ya uzaginda ya tuzagindasiniz....Eger sekiz yasindaysaniz ve asiksaniz hayat cok guzel desem bunu bir cizgifilmden caldigimi anlarsiniz... Depresyon hepimizin el birligi ile halledecegiz...

Yine mi istedigin gibi olmadi, umdugun seyler bulamadin? umrumda degilsin..Ya da biraz umrumdasin ama ben seninle o depresyona girmem, boyle iyi...

No comments:

Post a Comment