Tuesday, May 28, 2013

Boyle buyurdu Zerhost..

Kotu olma sanati 1

iyi biri olmak nasil emek istiyorsa, iste aynen oyle de kotu biri olmanin getirdigi sorumluluk ve gorevler mevcut...Kotu biri ama gercekten kotu biri olabilmek icin once iyi biri olmalisiniz ki kotulugun gereklerini hakkiyla yerine getirebilesiniz...Tipki bir sinavda butun sorulari yanlis yapabilmek icin hepsinin cevabini bilmek gerektigi gibi...

Kotu olmak amaclarimiza ulastigimizda bitecek bisey olmamali..Yani bu filmlerde gordugunuz kotu karakterleri taklitten bahsetmiyorum. Hani mesela birine asiktirda bu kotu karakter onu elde edene kadar herkese zulmeder gibi degil...Gercekten kotu olmak, kotu olmak icin kotu olmak, mukafatini, zararini dusunmeden... Giybet mi yapilacak basi cekmek gerek, boyle lafi dolandirmadan, arkasindan konusacagimiz kisi kapiyi kapatmadan daha..."Ya giybet oluyo ama" demeden cesurca... icine ustaca kaliplasmis yalanlar serperek "ben zaten onun yuzune de dedim" gibi emin...

Mesela biri ile dalga mi gecilecek, "ben onun iyiligi icin soyledim" demeden yurekli bir sekilde...Ve yahut birinin anlattigi bir hikayemi calinip piyasa yapilacak, "ya bizim bi arkadasin basina da aynisi gelmis" gibi baslamadan, cesur, "benim basima geldi ya aynisi" diyebilecek....

Hem diyelim birinin kuyusu mu kazilacak, "ya benim niyetim o degildi" diye korkaklik iceren cumleler olmaz hayir, "planladim yaptim pisman degilim" gibi yuzu ak...

siz bunlari tam da bir ev ortaminda deneyin... Devam edecegiz, kotu olmak dostlar pek cetrefilli...

Nietzsche Zerhostlar gordum buyuramiyor
Nietzsche buyuran gordum bir Zerhost degil! 



No comments:

Post a Comment