Friday, May 24, 2013

Haz Makami


suan ders calismam gerekiyor, bir saatlik aralar veriyorum on dakikalik calismalarin ardindan, muzikler dinliyor kurabiyeleri ufak ufak hirpaliyorum on dislerimle bir yandan paketlerinin ustundeki kalori oranlarini incelerken... sonra mideme ulastiklarinda, iclerindeki sonradan eklenmis zerre miktari protein oraninin yag orani ile kavga ettiklerini duyuyorum…Protein “izin verirseniz ben bu zavalli kiza bi faydam dokunsun istiyorum” derken, doymus yag orani “benim icin hava hos na’parsan yap” diyor. Doymamis yag orani itiraz ediyor tabi, adi ustunde “doymamis” biraz problem cikarmasi kacinilmaz…”Doymus yag orani doymamis yag oraninin halinden ne anlar ki?” diye dusunuyorum ister istemez… Sonra kendi kendime kiziyorum, niye yedin? Ha niye? Gerisi zaten benim yirmi alti yildir cok alisik oldugum bir hikaye “bundan sonra paketlenmis urun yemiycem, hele tatli asla” bende soyledigim cumle de bal gibi biliyoruz, kurabiye gordum mu aklimin bi kismini yola sacarak dolasiyorum ben... geri kalan kismi bes yasindaki gunlerimde kullandigim kadari iste… Freud hakli icimizde emirlerini derhal yerine getirmemizi emreden bir “haz makami” var. Bu “haz makami”ni ben uydurdum, yani haz makamindan kasdim, nefs aslinda, nefsi emmare, herkesin icinde bulunan hani, hic faydali, pek zararli… Gazali okumak tekrar ve tekrar acitiyor beni, musluman boyle olmamali, mideni kontrol edemediginde aslinda surekli sifirlanan bir mekanizma haline geliyorsun, “bi daha asla” hikayelerinin de basrol oyuncusu… Insan buyudukce akillanir derler, iste bu kisim beni insanlar ikiye ayrilir diye soylemeye zorluyor: ben ve digerleri…
bu yazinin konusu ne olsunki? ders calisma arasinda yazdigim yazilarda anlam aramamaliyiz, cunku bunlar hep baski altinda sarfedilmis dusunceler…


Isiksiz pencerelerimden dunyayi seyretmeye calisiyorum
Mor bir tanesi gozumu aliyor
Sonrasi hayra yorulmayan bir suru ruya iste…

Resim yok, sarki da yok bugun size, sevdiginiz bitanesini acin dinleyin, sizin adiniza herseye karar vermekten biktim usandim
Kapiyi disardan kapayin, ya da bi bakin bakayim ben iddia ettigim gibi uzak doguda yasayan bir roma prensesi miyim? 

Dogum Roma benim, guluslerim cekik gozlu…

No comments:

Post a Comment