Saturday, July 27, 2013

Susmaya susamak


Hala cocukluguma bayramlik almaya gidiyorum ruyalarimda
Annem goz yasini tam gozyasimin ustune kapatiyor
Ayiplanmayayim icin
Sus diyor annem sus
Dogdugunda konusan yavrusuna
Susmayi ogretiyor

Kirec odalarimizin soguk koselerinde
Beyazi kimin icad ettigini dusunuyorum
Renkler ustune kusmamislar neden
Tepkisiz ve kararsiz tek basina?

Konusmayinca dusunuyorum iste
Kelime donmesi oluyor konusamayinca
Sisiyor dilim dudagim
Icerime batiyor kelimeler
Agzimdan cimbizla laf yoluyor
Hayali komsularim..

Elbette pembe kenari dantelli kelimelerim yok benim
Annem iyi tembihlemis susmayi
Kirkayaga patik oren
Kagittan bir babaanne cigligi zaman
Sabir sabir isliyor 
Kiraz desenlerini her bir yanina...

Konusamayinca dua ediyorum birde 
Adimlarca yalvariyorum
Istedigim ebilmek birseyleri
En buyuk istegim ise
Bir kirkayagin topuk seslerini ayirt edebilmek
Gecenin bir korunde ...

Konusamayinca yaziyorum 
Susunca ruyalarim var
Uyuyuya kalinca korkularim 
Karanlik bir kosede beyazi kim icad etmis onu dusunuyorum
Sarhos bir kirmizi yaslanmamis mi omzuna
Bir mor bulasmamis mi ona?

Konusmayinca kelime donmesi oluyor
Sisiyor dilim dudagim
Sus diyor annem tam niyetlenince konusmaya sus!
Sana mi kaldi desmek beyazin yalnizligini
Renkler kirletmemisler beyazi degil mi anne
Mor mesela hic ugramamis dallarina...


No comments:

Post a Comment