Thursday, March 28, 2013

Elimde ne mi kaldi? Cok degil ikinci el bir sevda alacak kadar!...

Simdi yine bir ders calisma bunaliminin arefesinde hani odenmemis faturalar yatirilir, kirliler yikanir, oda temizlenir, kirilan kalper onarilir (en cok vakti bu aliyo), "ya bi ara goruselim" diyenlerle gorusulur onlarin dertleri ayak ustu inceden dinlenir, gulumsenir "hadi ya" efekti verilir bide sonuna "cidden? peki sen ne yapmayi dusunuyosun? yapistirildi mi tamamdir o tamamdir... yani cumleyi toparlayamayacagim icin soyle soyleyeyim is bulunur yapilir ki ders bi sekilde calisilmasin Turklugumuze yakisir sekilde en son ana birakilsin hani su bicagin tam kemikle bulustugu nokta...Cok onemli aciklama dikkat kesilelim buyrun... (kimsenin kimseyi dinledigine pek inanmiyorum ya neyse, cunku dinlerken ben simdi buna ne demeliyim'i dusunmeye basliyorsun buda beyninin farkli loblarini kullanman demek oluyor ki, dira lay lay lom, hayat bayram olsa, bi insanlar olsa da el ele tutussa ama once insan olsa once lay dira limi limi ley) Vel hasili boyle gunlerden bir gun yani dune tekabul eden bu gunde bende vakit oldurmeye  "ya dur su dosyalari bi duzenliyim defterlerimi falan" susu verdim, sucsuzum hakim bey...Boyle karistirirken eski dosyalari, elime henuz daha gunleri elektirikcilerin kisalttigini sandigim zamandan kalma bir defter gecti (heryere tasirim o defteri hepte atacagima yemin eder saklarim)...defterin icinde pek kayda deger bisi yok hayatimin seneryosunu yazmisim iste ama tek farkla normalde senaryolar film cekilmeden once yazilir ben cekildikten sonra yaziyorum.... hani su "sevgili gunluk" diye baslayan kendine yaptigin eziyet varya yazarken iste o tur gunluklerden....zaten yasamissin bitmis ne diye yaziyosun misal, seyrettigin filmi tekrar tekrar izlemek gibi...neyse 12 yasindayken yazdigim bir siir vardi orda aslinda komik ama samimi, hicbir cikar amaci gudulmeden yazilmis, hatta o siirle ben "cok ufak ama genc yetenekler" siir yarismasina katilmisim bide behcet necatigil kitabi hediye edilmis, siirin sayfasi yirtilmis tum siir yok, ama cok duygulu, (Annem olsa "zaten sen hic biseyine sahip cikma" derdi tam burda)

Ictihada kalkiyorum kiyamla!
ucsuz bucaksiz deniz namina
kiriyorum ustumdeki pasli esaret zincirini
yikiyorum beynimdeki hubelleri (Babaannemle besyuzelli defa izlenilmis cagri filmi bilincaltisi)
bu ugurda karinca olsam da gam degil! (Bakiniz Hz. Ibrahim ve karinca hikayesi, karinca replik: "senin safindayim" )

Ictihada kalkiyorum kiyamla!
Musanin (as) azmi, Eyubun (as) sabri, ve Suleymanin (as) hukumdarligiyla
Ictihada kalkiyorum kiyamla!
arkamda imanli bir nesil (geliriz demislerdi, yazarken sordum)
Onumde sehadet sahibi peygamber (sas)
Ictihada kalkiyorum kiyamla!

Karinca olsam da gam degil!

Okuyunca guldum, ya bak bi bana hele dedim, ama dusununce hatirliyorum bi hocamiz bize siz "kucuk mucahidelersiniz, cok buyuk isler yapacaksiniz biiznillah" demisti bende iste nasil havaya girmissem ictihad mucahid ne demek, yemeklerden once mi sonra mi alinir bilmeden, boyle seyler yazmisim...aslinda komik ama cok samimi, halbuki simdiki halim dusuncelerim yazmaya cesaret ettiklerim cok daha samimiyetsiz geliyor bununla kiyaslayinca..cocukmusum ya "Ictihada kalkiyorum" musum! Simdi boyle birsey yazmak istesem "Ictihada kalkiyorum kiyamla!" desem, icimde ki ses " hoop nereye kalkiyosun otur oturdugun yere" der...Sen mi kaldin dunyayi kurtaracak? Bi sen misin? Sen kimsin ki ictihada kalkiyosun?, bak komsunun kizi kalkiyo mu? uslu uslu oturuyo...dikkat ettimde mesele ic sesimden cikti simdi duyup biriktirdiklerime geldi bir anda...evet iste ben neye kiyama kalksam "dunyayi sen mi kurtaracaksin?" tavanina carptim...daha dusununce kalkyorum demeden bilincim "otur oturdugun yere!" diyor, kiz kismizi ole zirt pirt kalkmaz, azicik usturuplu olur...Haklisin ninecim ya, bana mi kaldi?

Simdi oyle boyle nereye gelmisim, nerden gidiyorum, ben kimim gibi rutin bunalimlarimdan birine girdim iste, niye boyle dediler, niye destek olmadilar, neden, nedenler...Simdi bakiyorum da kurus kurus harcamisim hayatimi, oturarak, hic kiyama kalkmadan....

Elimde ne mi kaldi? Cok degil ikinci el bir sevda alacak kadar!...

(Sahnenin tam surasina aglamakli bir muzik koyduk mu? tamamdir!)



No comments:

Post a Comment