Wednesday, May 9, 2012

Icilesi cayin sekeri limonu yerindedir, ikindi vaktidir ruzgarida vardir...Limon agacinin golgesi sevdiginizin yuzune duser...

"Et yemeklerin efendisidir" bundan oturudurki yemeklerin efendisi mideye koseli sekilde dizildikten sonra iceceklerin efendisine amansiz bir ihtiyac duyulur, caya, hemde limonlu caya...Eger limon agaclarinin golgesinin dustugu, yesillikler icinde bir bahcesi yoksa evinizin okuyacaklariniz sizi pek memnun etmeyebilir...olsun siz yinede havadar bir balkon malkon kosesi bulun ikindi vakti namazi kildiktan sonra soyle sohbeti canan birini alin et yediginiz bir gunde icin efendim cayinizi...Peki kendinden heran hunarca soz ettiren cayi nasil elde edeceksiniz...Sohbeti canan birisinin ozelliklerinden kisaca bahsettikten sonra anlatayim musade buyurursaniz...Kendi reklamini yapmayan, Kendi kazanimlari olmayan ve Rahman vergisi meziyetlerinin uzerinden kendini piyasaya surmeyen, (kas, goz, zeka, boy, pos...) "ben" zamirini pek kullanmayan, serrinden emin oldugunuz ve her konustugunuzda ben ne kadar da az biliyorum dedirten, sizi hosnut etmek icin asla kilu kal etmeyen de, her lafi canan a baglamak icin sozcuk kivrandiran, sizi siz oldugunuz icin degil Canan halk ettigi icin sukre goturen, yaninda azinizdan ters bisi ciktiginda icinizden Hz Meryemin "Ya Leyteni Kuntu Turaba" duasinin farketmeden gectigi, sirri ile musemma bir insan tipi. Mesela benim kocam Gorgo boyle bir adam, kendisi bilmez ama ibret icin heykelini dikecegim, yuzune ovulmekten hoslanmaz...Boyle bir insan yoksa eger hayatinizda, cay may safsata demek isterdim fekat et de yenmisse cay arzusu kosulsuz sartsiz vukuu bulacaktir... Cayi demleyin, limon skin ve icin...arzuya gore seker ilave edip sicak servis yapin...Soguk, hele hele buzlu kesinlikle icmeyin...Buzlu cay ne istedigini bilmeyen sarsak tiplerin yazin ferahlamak icin ictikleri sohbetsiz, alayci, ve alacali sekilde durakta, kiyida kosede tuketilebilecek ve bu kaddar uzun nefret dolu bir cumle kurdurtacak bir sacma modernizm egilimidir...hele "seftali aromalisi en guzeli" diyen tiplerin takla atarken o sekilde uzun sure kalmalarini istiyorum. Gorgo buzlu cay seviyorum dese parmagimi gozune sokardim mesela... Ama demez, cayi usul usul icer, kitabin ortasindan konusur...

No comments:

Post a Comment