Friday, May 11, 2012

Cezasi omur boyu ciplak kalmaktir!

Gorgo bana sordu, cok sordu, bana
-- "bizi anlat" dedi,
-- "neyini anlatayim?" dedim, netligi sevdigimi cok iyi bilir, beni cok iyi tanir.
 -- "Bizi iste" dedi anlat dinleyeyim,
--"bizim turumuzu cinsimizi huyumuzu suyumuzu"...
-- Ben sence Korkaklardan miyim, Kacanlardan mi, Sahiplerden mi?
--Ben bilmem ki tanimam, tanimiyorum anlamiyorum ama anlatayim dedim anlatilan kadariyla...
Sen sahiplerdensin Gorgo, cok az bulunursunuz daglarin zirvelerinde, yamaclarda, en kuytu koselerde...
Her ne yapsan yanidadir, arkandadir saginda ve solundadir sahipler, sevdikleri kisilerin kiramen katiblerine karisir nefesleri... Her ruyayi hayra yorar, her konustuklari hayra cikar onlarin... Kasina gozune soyuna sopuna degil muhabbetine bakarlar insan yargilarken, ne bildigini de degil ne kadar bildigine ve nasil anlattigina...Gozu gozune degmeden sahip cikiverirler oylece, ne hata ne kusur aramaz, bulmaya calismazlar...butun kusurlarini orten kocaman bir ortu gibi..Sahipler sevdiklerini terketmezler, eger sevdikleri onlari terkederse ciplakliktan omurleri boyunca kurtulamayacaklari bir ayip kuyusuna savrulurlar, sahibin kiymetini bilmemenin cezasi hic bir ayibi ortememektir...Sana sahipleri daha cok anlatirdim Gorgo, sana seni daha cok anlatirdim ama kelimelerin secdesi lazim gelir sukr icin her agzimi actigimda...Sukrunu nasil odeyecegimi bilemezsem devam edemem...
Basini salladi Gorgo..."Anliyorum" dedi...
--"Korkalar hakkinda ne dersin peki?"..Cok sey vardi soylenecek, nasil anlatsaydim ki..Ne deseydim...Korkaklar da baska, bambaska..Onlari ortak yapan teksey, arzularina ragmen kendilerini suphe ve korkakliklarinin icinde aramakla omurlerini gecirmeleri...Gozlerinden tanirsin onlari Gorgo, bazan babandir, bazan abin bazande kocan...Kendilerine bictikleri bir omurde, tek baslarina sevenlerinin ustune basa basa devam ederler takvim eskitmeye...Her sokuklerini sen dikersin, butun yirtiklarini yamalarsin ama kapatamazsin kendi ayiplarini da...Kulaktan duyma bir aski yasatirlarda, nerdeyiz diye hesap soramazsin, yalnizligi muhattab alirsin sana sunduklari muhtesem yasamda...Sus paylari buyuk olur, enelerinin yamaclarina tirmanirim sanarken, o daglarin sahibi sen oldun sanarken tukettirirler son nefesi...Basini kaldirdigin da bir bakarsin var bir tirmandigin kadar daha...Devam edemem dedim, daha anlatilacak cok sey var daha... Lakin korkarim imtihanlariyla...elestirmek bana dusmez...Basini salladi Gorgo...
--"Kacanlar icin ne var torbanda peki?" Dedi guldu...Kacanlar mi dedim...Kendilerini anlatirlar bir omur, dinlersin, anlarsin, seversin, daha cok seversin...Ufak tefek oyunlari, hesaplari, ihtiralari vardir...Kacarlar, en ihtiyacin oldugunda bambaska bir diyara...Her limandan ayri kart atar, her gule ayri hatir sorar, her mahremde ayri can bulurlar...Kacarlar iste...
Ne diyeyim baska, ne anlatayim...dedim..Hem korkaklardan hem kacaklardan olanlar var birde dedim...
--"Yeter der gibi basini salladi"
Iste dilim bu kadarina dondu benim, bir suru hatayla...

No comments:

Post a Comment