Thursday, November 28, 2013

Cinden Entel Barindirma Avluda...

Delirmenin esigine gelmis bitisik bir kararsizlik yasiyorum diyordu usul bir ses tonu ile, deliriyorum gormuyor musunuz anglo saksonlar diye haykiriyordu genc kadin...
 Metroda yalniz otururken tingir ve mingir'dan kendine beste yapmisti zenci adam, jazz severdi inadina, uzun hava dinlememis ki hic...
Bir hikayeye baslasam, belki romana belki deneme ya ama deneme'nin isimde bir talihsizlik var be birader sanki diyor de-ne-me sen deneme bi de onu deneme birak baskalari denesin....
Bazen bir roman yazayim diyorsun karakterlerinden tiksinip hayir siz bilinmeyi haketmiyorsunuz diye firlatip atiyorsun ardi ardina siralanan dusunceleri, kisilikleri hatta odanda kivranan cinleri bile...
"Benden de bahseder misin be abla?" diye soruyor samimi oldugum uc harfli peri kizi, ben de basimi salliyorum elbette der gibi ama bahsedemem aslinda deli sanarlar beni, dort harfli, icerikli, ve tehlikeli bir deli...
Beni deli sanmaniz umrumda mi? pek degil, deliler ve bayram, delilik ve menekse, delilerden bir bahar, kanavice, belki de bir bahar aksami rastladim size...bu yazdiklarim anlamsiz baglantisiz saniyosun birader pek yaniliyorsun...su ibretlik dortluge dikkat buyur...

"sarimsak dogranmaz ki recele
 delilik ucsun omuzuna konsun
 evde yokum denilmez ecele
 siir yazma evladim sen daha  pek toysun"


Nasil anlamli nasil manidar bir dortluk bu!!!
bir dortluk ki icinde hem insanin secimlerinde kendini ozgur sanmasi fakat asla ozgur olamamasinin verdigi kargasa ve temasa ve ikilem, bir dortluk ki icinde ecel, son ve olecegimiz gercegini barindiran imalar...

 bir dortluk ki, siir yazmanin ne denli onemli oldugunu insanin ruhen olgunlasmadan siir yazmamasi gerektigini bir telkin.....
 bir dortluk ki sapina kadar orijinal ki kulagimiza kupe, icinde ironi bile bulunduruyor az biraz kendimizi zorlasak gulecegimiz ileride torun torbaya fikra olarak anlatabilecegimiz bir nukte gibi anektod gibi bisi..."evde yokum denilmez ecele" burda nasil anlam yuklu nasil agir bir saka ile karisik bir ima var, ecel bi gun kapiyi calmis, diyebilir misin evde yokum, resmen burda olumun gercekciligi sanki bir dalgaya alinmis ama aslinda anilmamis, sanki resmedilmis, gozlerimizi kapatsak sanki ecel ete kemige burunup kapiyi calan bir sahsi muhterem olacak dusun ki sen caldin kapimi lakin evde yokum diyeceksin, mumkun mu? e degil!

Cin cin cini mini cinine bakar bakar bakar dururum...Isik hiziyla entel olur adam carpariz belki, sagli sollu mu carpicaz, aklimda bi kac isim var, olumune carpsak pek ala!

Hostt dikkat et ayi!





No comments:

Post a Comment