Friday, December 6, 2013

Bugun Kafama Takilan Seylerin Resimsiz Kulliyati

Bugun annemle telefonda konusurken, aslinda uzmemek icin pek birsey anlatmamaya calisiyorum, of tamam anlatiyoz her derdimizi de baska kime anlatcaz napalim, biliyorum uzuluyo ama yine de, neyse...

Anneme telefonda bu aralar surekli icimde aklimda sagim ve solumda olan hissiyatimdan biraz bahsettim..."Anne sanki ben 30 yasina gelince bu dunyadan gocermisim gibi bir his var icimde"... Hatta, oyle bir his ki sanki oluyorum da insanlar arkamdan konusuyolar, "yazik kizi gonderdiler taa oralara, bak noooldu, goctu gitti, kimseye kamaz bu dunya" diyolar arkamdan sanki... Annem normalde sus agzindan yel alsin, gibi bi tepki vermeyince bir sure telefonda ben nefes aldim, o nefes aldi, bekledim.. sonra, "cok garip" dedi.. "Noldu anne cok sacmaliyorum dimi" dedim.. Annemden sacmalama oyle sey mi olur, sus bak kiziyorum, seklinde birsey bekliyorum ama annem garip diyo susuyodu...Sonra dedi ki, biliyo musun Zeynep, ben surekli kabir ziyaretlerine giderdim senin yasindayken, o kadar cok  giderdim ki 30 yasinda olecegimi dusundugumden kendimi 30'uma gelince oldurur, sonra arkamdan konusulanlari dinlerdim...derlerdi ki "bak tevekkeli ondan surekli kabristana gidiyomus, yazik iki tane yavru birakti arkasinda" sonra sizi dusunur aglardim ben olursem size kim bakar diye"... Oluyo oyle seyler takma kafana kizim falan dedi, ama biliyorum cok iyi biliyorum ki 30 yasinda bir insan olse tanimasaniz bile uzulursunuz, yarim kalmis, sogumus cay gibi, bi de dusunun bu sizin evladiniz... Hayir her naneyi anneme anlatmak zorunda miyim?

 Peki 30 yasina gelince ne hissettin anne? Mesela ben 30 yasinda olsem, hirkalarini kollarina gecirmeden omuzlarinda tasiyan, gozluk ustunden hayati izleyen, kapi onune minder atip bir paket cekirdekle butun mahallenin sosyolojik ve dahi psikolojik durumlarini analiz eden "komsu teyzeler" bana acirlar mi cok? Derler mi yazik omru okumakla gecti?, ya da derler mi, "yeni bi masa almis dirsek curutmek nasip olmamis" derler mi ve yahut, 30 buyuk yas yahu yasayacagini yasamis, hem erkenden gitmek iyidir kimseye yuk olmadan...

Daha 30'uma uc adim var anne koca uc adim.. 30'umda gidersem tum dunyaya soyler misin, hayir aglamiyorum gozume toz kacmis olabilir...

1986-2016  Aslinda olsem tarihim pek yakisikli duruyor degil mi? Arkamdan kotu soylesense derler ki "olmus kizin arkasindan konusmak yakisik almaz" arkamdan iyi seyler soylense bu sefer de derler ki "Kor olur sahan gozlu olur"..
soyle onlara arkamdan konusmasinlar anne, yuzume soylesinler, koskoca uc yillari var!

No comments:

Post a Comment